چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

وبمستر های ایرانی همیشه تشنه پیدا کردن رمز و راز های سئو می باشند.

در این مطلب ها هم  سری به مقاله های نویسنده انگلیسی , JOURDAN ROMBOUGH متخصص در میدان دید وبسایت در موتورهای جستجوگر (IMPAQT) که اکنون هم مدیر قسمت بهینه سازی بیش از ۵۰۰ وبسایت از تابع های شرکت بازرگانی MERKLE می باشد زدیم و در قسمت سئو، موضوعی توجه ما را به خود جلب کرد که در نوع خود قابل اهمیت است.

مبحثی که ممکن است در فضای وب فارسی، از جمله موردهای خرافی و بد جا افتاده در مبحث سئو باشد. در این مطلب، جردن رومبوق به یک سوال مهم در سئو جواب می دهد.

آیا مطلب های کپی شده با لینک به منبع، برای گسترش میدان دید مطلب در براوزرها و برای سئوی وبسایت، بی زیان می باشد و یا ضرربخش.

مقاله ای که در ادامه میخوانید ترجمه مقاله ای می باشد در کلکسیون تخصصی optimizationtheory .

نگارنده با رعایت اصل امانت داری در ترجمه دست به تالیف در قسمت هایی که احتیاج به توضیحات بیشتر به سبب درک بهتر موضوع برای مخاطب فارسی زبان بود را کرده است.

چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

مشاور های سئو مطالبی را پادشاه سئو می‌دانند که در آن « بازگویی وجود نداشته باشد و از بقیه ی منابع کپی نشده باشد”.

هرچند این موضوع امکان دارد در موردهایی بی ضرر به نظر رسد و در مواردی شامل کلمه کپی نشود.

این نا بهنجار نیست  که موردهایی مانند موردهای خبری ، داستان های کوتاه وغیره به عنوان لینک های مفید از سوی  بقیه ی وبسایت ها به اشتراک گذاشته شود.

اما وبمسترها باید تفاوت ما بین چگالی کلی وبسایت خود را بدانند که در دو قالب مختصر می‌شود. مطلب های فعال و مطلب های اشتراکی.

آن چیزی که گوگل در رتبه‌ بندی کلی خود به آن اهمیت می‌دهد مطلب های فعال وبسایت است.

به این مفهوم که در وبسایتی که ۲۰۰ محتوا وجود دارد. از این تعداد ۱۰% اشتراکی و ۹۰% فعال (اختصاصی) می باشند.

در این حالت می بایست گفت که مطالب فعال این وب‌سایت مورد تایید می باشد و مطالب اشتراکی آن هم مورد قبول است.

منتها در حالتی که این مقوله برعکس و یا حتی برابر باشد حتی لینک به منابع یکی یکی نوشته‌ ها هم نمی‌تواند نظر موتور جستجوگر را در این مورد که این وبسایت کپی بردار میباشد را تحول بدهد.

در این شرایط شما متهم به سعی برای دست بردن به نتایج جستجو یا حیله گری متهم شده و جریمه می شوید، حتی لینک به منبع هایی که مطلب ها را هم از آنجا برداشته‌اید وسایت شما را از جریمه، محفوظ نگه نمی دارد.

چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

اساسنامه گوگل درباره این موضوع چه می‌گوید؟

به نظر می‌رسد که انتشار کردن مطلب های تکراری با هدف دست بردن به  نتیجه های جستجو و حیله گری شکل می‌گیرد.

با این وجو، در بعضی مورد ها، اشتراک گذارنده های مطالب به عمد در کل فضا سعی در دستکاری رتبه بندی موتور جستجو و یا بردن ازدحام بیشتر کپی برداری را بازگو می‌کنند.

پس بر پایه آن چیزی که گفته شد، انتشار کردن مطلب های تکراری حتی با ذکر منبع از آنجایی که منجر سست کردن نتیجه های جستجوی یوزرها و ایجاد بازگویی در نتیجه های جستجوی کلمه های کلیدی می‌شود، از نظر سئو برای وبسایت زیان آور می باشد.

زمانی که یوزر کلمه کلیدی را جستجو میکند و در ۱۰ صفحه از نتیجه ها با ۱ محتوای بازگو شده و پیوسته رو به رو می‌شود و گوگل از این حرکت وبسایت‌ها گریزان می باشد  چون که آنها مشتری های گوگل را نا خشنود می‌کند .

چگونه برای یافتن محتواهای تکراری در وبسایت خود جستجو کنید؟

چنانچه شما در مورد SEO نگران می باشید و قصد دارید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما محتوای تکراری نداشته باشد، مقداری آپشن وجود دارد که آن را بررسی کنید.

رایج ترین ابزار برای این کار بهره گیری

از Copy Scape می باشد که کار را برای وبمسترها راحت تر کرده است و فقط با چند کلیک و وارد کردن نشانی وبسایت این‌کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

گزینه‌های دیگه ای هم برای جستجوی محتوای تکراری در وبسایت وجود دارد، مثل PlagTracker.com ، DupliChecker.com ، PlagiarismChecker.com ، PlagiarismCheck.org ، Plagium.com ، و PaperRater.com که به نوبه خود هم مجانی است و هم توانایی دریافت اکانت‌ های پریمیوم را با توانایی های بهتر در اختیار وب‌مسترها می گذارد.

چطور مساله محتوای تکراری را حل کنیم؟

محتوای اصلی را از هیچ وبسایتی، حتی با ذکر کردن منبع و لینک به نوشته کپی نکنید .

محتوای اصلی یک بار برای گوگل به درج رسیده است و به آن موقعیت مختص  داده شده و  مالک

نوشته‌ای که شما آن را کپی می کنید امکان دارد خیلی عصبانی شده و در نخستین اقدام نشانی سایت شما و مطالب برداشته شده را با چند کلیک برای قسمت ضد اسپم بفرستد.

در اینجا هم به اساسنامه گوگل رجوع می‌کنیم:

می‌توانید از خشنودی مالک های آثار اطمینان حاصل کنید و یا محتوا را پاک کنید

مثل وبمسترهای متمدن، می‌توانید قالبی را در و‌سایت خود بگذارید که در بالای آن از همه ی خوانندگان و یوزرها و مخاطب ها، درخواست کنید که در حالتی که این متن یا مقاله یا حتی عکس  کپی برداری و یا به خود مطعلق میدانند  که بدون اجازه کپی شده است ، از راه این فرم به شما به عنوان مدیر وبسایت گزارش بدهند.

این کار منجر می‌شود که محتوای کپی در وب سایت شما  قرار نگیرد و در صورتی که گذاشته شود، گزارش شدهو مدیران وبسایتهای دیگر، بر برابر شما به گوگل شکایت نکنند.

چرا نوشتن مطلب های تکراری با ذکر منبع هم خوب نمی باشد؟

نتیجه پایانی

به خاطر داشته باشید، که محتوای تکراری به خودی خود زیان آور نمی باشد منتها بر پایه همان چگالی که در اول مطلب در مورد محتوای اشتراکی و فعال گفته شد.

هر چند که مشاورهای سئو بر این باور هستند که تکرار مطالب در هر شرایطی برای جستجوگرها قابل قبول نمی باشد .

امکان دارد آنها به سرعت راضی شوند که شما در حال بهره گیری از شیوه های تخریب گر و برای هدف های تخریب گر ، مثل گول زدن موتورهای جستجو برای بالا بردن رتبه وبسایت خود بوده اید .

با این وضع، چنانچه شما محتوای تکراری برای هدف های غیر تخریب گر را دارید، به خاطر داشته باشید که دائما به منبع لینک بدهید و اطمینان حاصل کنید  که مالک محتوای اصلی را در جریان گذاشته اید و رضایت او را جلب کرده‌اید.