بهینه سازی افزونه فرم تماس Contact Form 7

بهینه سازی افزونه فرم تماس Contact Form 7

برگه تماس را می‌توان به عنوان یکی از اساسی ترین و اصلی ترین برگه‌های یک وبسایت یا وبلاگ معرفی کرد.

زیرا حتی با وجود مطلب های پرمحتوا، در صورت وجود نداشتن برگه تماس برای برقراری ارتباط بین یوزرها با شما ساختار وبسایت یا وبلاگ شما از نظر طراحی و سئو دچار دشواری می باشد.

در سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم روند‌های مختلفی برای ساخت برگه تماس امکان دارد که یکی از رایج ترینِ این روند ها بهره گیری از افزونه‌های تماس وردپرس است.

بدون شک و تردید قوی ترین و مورد پسند ترین از نظر یوزرها، افزونه‌ی Contact Form 7 می باشد که بیشترین تعداد دانلود در مخزن وردپرس را در میان افزونه‌های تماس به خود مختص کرده است.

شما به یاری این افزونه می‌توانید صفحه های تماس و فرم‌های تماس با توانایی های بسیار را آماده کنید.

همان‌ گونه که می‌دانید این افزونه هم مثل بقیه ی افزونه‌های تماس وردپرس برای نمایش و عملکرد درست احتیاج به فراخوانی فایل‌های جاوا اسکریپت و استایل دارد.

این فایل‌ها به ظرفیت خروجی کل برگه‌های وبسایت شما اضافه خواهد شد که به علت دریافت کردن این فایل‌ها از طریق مرورگر، مدت زمان بیشتری برای بارگزاری کامل وبسایت احتیاج می باشد که این کار باعث حجیم‌تر شدن خروجی صفحه ها و بیشتر شدن مدت زمان بارگذاری خواهد شد.

به کمک این آموزش می‌توانید فایل‌های جاوا اسکریپت و استایل مورد احتیاج این افزونه را فقط در صفحه هایی که برای ایجاد فرم از این افزونه بهره گیری شده فراخوانی کنید و در آخر علاوه بر کم کردن ظرفیت خروجی به سرعت لود شدن وبسایت خود هم یاری دهید.

بهینه سازی افزونه Contact Form 7 به دو روند امکان پذیر است.

روند اول

توصیه نویسنده افزونه Contact Form 7 است که در روت هاست وردپرس و راهی که وردپرس را در آنجا نصب کرده اید فایل wp-config.php را برای ویرایش باز کرده و دستور زیر را در محل مناسبی از این فایل بگذارید

(توصیه می شوداز کل فایل‌هایی که در این نوشته برای ویرایش معرفی می گردند نسخه پشتیبان تهیه کنید)

define(‘WPCF7_LOAD_JS’, false);
define(‘WPCF7_LOAD_CSS’, false);

در صورتی که آشنایی کافی با ویرایش فایل‌ها ندارید می‌توانید دستور را بعد از خط زیربگذارید و بعد از تحول فایل را درج کنید:

define(‘WP_DEBUG’, false);

دستور بالا بازدارنده فراخوان شدن فایل‌های استایل و جاوا اسکریپت افزونه Contact Form 7 می‌شود که در قدم دوم شما می بایست فایل page.php پوسته وردپرس خود را برای ویرایش باز کرده و دستور شرطی پایین را به اول این فایل ملحق کرده و تحولات را درج کنید:

با ملحق شدن دستور بالا، فایل‌های جاوا اسکریپت و استایل افزونه Contact Form 7 فقط در برگه‌های وبسایت شما نمایش داده میشود.

روند دوم

توصیه گروه طراح سایت نت این می‌باشد که احتیاجی به ویرایش فایل‌های اصلی هسته وردپرس نبوده و برعکس روند اول فایل‌های جاوا اسکریپت و استایل فقط و فقط در صفحه هایی که از افزونه تماس در آنها بهره گیری شده است فراخوان می شوند که برای بهره گیری از این روند فقط کافی است فایل فانکشن قالب وردپرس خود را برای ویرایش باز کرده و دستور پایین را در مکان مناسبی از این فایل بگذارید

add_action( ‘wp_print_scripts’, ‘deregister_cf7_javascript’, 100 );
function deregister_cf7_javascript() {
if ( !is_page(array(8,10)) ) {
wp_deregister_script( ‘contact-form-7’ );
}
}
add_action( ‘wp_print_styles’, ‘deregister_cf7_styles’, 100 );
function deregister_cf7_styles() {
if ( !is_page(array(8,10)) ) {
wp_deregister_style( ‘contact-form-7’ );
}
}

شما برای روند کار درست کد،باید آیدی برگه‌های خود را که از افزونه تماس در آنها بهره گیری شده است جانشین آیدی پیش‌ فرض کد کنید .

بعد از درج تغییرات متوجه می شوید فایل‌های خروجی این افزونه فقط در برگه‌هایی که شما آیدی آنها را معین کرده اید فراخوان می شوند . (نمونه آیدی ها با ۸ و ۱۰ در کد قرار داده شده.)