الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر

گوگل الگوریتم های بسیاری برای امتیاز دهی دارد ، و از مقیاس های بسیاری برای مشخص کردن رتبه صفحه ها در نتیجه های جستجو بهره گیری می کند ، منتها شیوه رتبه بندی الگوریتم کبوتر کمی متمایز می باشد.

این الگوریتم تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۱۴ از طریق گوگل معرفی شد.

در واقع گوگل با معرفی الگوریتم کبوتر ، نتیجه های جستجو را بر پایه جایگاه مکانی شما رتبه بندی می کند.

مثلا چنانچه شما عبارت “رستوران های اطراف من” را سرچ کنید ، گوگل نزدیک ترین رستوران ها را نسبت به جایگاه مکانی شما ، نمایش می دهد ، و حالا اگر همین جمله را در یک جایگاه مکانی دیگر سرچ کنید ، لینک های توصیه شده کاملا متمایز می باشد!

الگوریتم کبوتر بعد از معرفی ، تحولات بسیاری را در نتیجه های جستجو انجام داد ، در اصل مسئولیت الگوریتم کبوتر این می باشد که نتیجه های جستجو را برای یوزرها جزئی تر کند و آن ها را بر پایه جایگاه مکانی یوزر ، شخصی سازی کند.

اثر الگوریتم کبوتر بر روی کسب و کار اینترنتی

اکنون سوال اصلی اینجا می باشد که تحولاتی که الگوریتم کبوتر در نتیجه های جستجو ایجاد کرده ، به سود کسب و کار اینترنتی است یا به زیان آنها؟ در مورد یوزرها چطور؟

قطعا این الگوریتم در درجه اول به سود یوزرها بوده ، چون به پاسخ های نکته بین تر و بهتری دست پیدا می کنند.

منتها در مورد کسب و کارهای اینترنتی نظرها مختلف می باشد.

بعضی از وب مسترها یاوردارند که این الگوریتم به زیان کسب و کار آن ها بوده و تعدادی دیگر باور دارند پس از معرفی این الگوریتم ، کسب و کارهایشان بهتر شده است.

اساسا هنگامی که گوگل از الگوریتم های تازه رونمایی می کند ، تعدادی از وبسایت ها متضرر می شوند و تعدادی دیگر از وبسایت ها ، رتبه خود را در نتیجه های جستجو توسعه می دهند.

منتها تحقیق هایی که بعد از معرفی الگوریتم کبوتر شکل گرفته است ، نمایش داده که به صورت میانگین ، مقدار بازدید وبسایت ها کمتر شده اما نرخ تبدیل آن ها تکثیر داشته است.

مثلا امکان دارد تا قبل از معرفی الگوریتم کبوتر ، از هر ۱۰۰ نفری که از وبسایت شما بازدید می کردند ، ۲۰ نفر محصولات وبسایت شما را خریداری می کردند.

منتها بعد از معرفی این الگوریتم ، مقدار بازدید وبسایت شما در روز به ۷۰ نفر پایین می آید ، اما تعداد نفراتی که محصولات وبسایت شما را خریداری می کنند از ۲۰ نفر به ۳۰ نفر تکثیر پیدا می کند.

بهره گیری از الگوریتم کبوتر در جهت گسترش کسب و کار

پس از معرفی الگوریتم کبوتر ، ارزش موضوع سئو محلی به شدت تکثیر پیدا کرد ، و بسیاری از وب مسترها بر روی توسعه رتبه وبسایت خود در نتیجه های سئو محلی متمرکز شدند.

در صورتی که شما هم جزء این گروه از وبسایت ها هستید و می خواهید از این الگوریتم ، در جهت گسترش کسب و کار اینترنتی خود بهره گیری کنید.

توصیه می کنیم نکته های پایین را رعایت کنید :

درج وبسایت در نقشه گوگل

درج داده های خود در کل صفحه های وبسایت

از schema بهره گیری کنید

درج وبسایت در دایرکتوری و وبسایت های Directory websites