فعال کردن کش مرورگر در وردپرس

فعال کردن کش مرورگر

فعال کردن کش مرورگر

فعال کردن کش مرورگر

با منتشر کردن یکی از نوشته‌ها در دسته‌بندی سئو وردپرس در طراح سایت نت با عنوان “فعال کردن gzip در وردپرس” ناظر استقبال یوزرها از نوشته‌های پیوسته با موضوع سئو  و بهینه‌سازی وردپرس بوده‌ایم که در این نوشته به توضیح هایی در مورد کش مرورگر و چگونه فعال‌کردن آن در وردپرس می پردازیم.

browser caching یا کش مرورگر توانایی می باشد که امکان تکثیر سرعت لود شدن صفحه های وبسایت را با درج کردن فایل‌ها بر روی مرورگر یوزرها امکان‌ پذیر می کند.

به شکلی که با لود شدن وبسایت همه ی فایل‌ های موجود در آن حاوی عکس ها، فایل‌های جاوا اسکریپت و فایل‌های استایل در مرورگر یوزر مطابق وقتی که شما برای آن معین می کنید درج می‌شود و در بازدید بعدی یوزر از همان برگه مطلع سرعت لود بسیار بالا در وبسایت شما خواهد شد.

فعال کردن کش مرورگر علاوه بر تکثیر سرعت وبسایت می‌تواند منجر پایین آمدن فشار بر روی سرور و پایین آمدن مصرف پهنای باند بشود.

چون که در حالت فعال نبودن کش پیوسته برای گرفتن هر یک از فایل‌ها از طریق مرورگر درخواست جدایی به سمت سرور فرستاده می‌شود که منجر به فشار بیشتر بر روی سرور و پایین آمدن سرعت بارگذاری وبسایت می‌شود.

فعال کردن کش مرورگر

برای فعال کردن کش مرورگر در وردپرس فقط کافی است فایل htaccess را که در ریشه‌ی هاست وردپرس شما است برای ویرایش باز کرده و دستورهای پایین را برای فعال‌سازی کش به آن ملحق کنید:

# START Expires

ExpiresActive On
ExpiresDefault “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/gif “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/png “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/jpeg “access plus 2 hours”
ExpiresByType image/ico “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/css “access plus 2 hours”
ExpiresByType text/javascript “access plus 2 hours”

# END Expires

در دستور بالا مقدارها به شکل پیش‌ فرض برای شما در نظر گرفته شده‌اند که شما می‌توانید با دقت به نوع فایل اتمام آن‌ها را به وقت مد نظر خود با بهره گیری از مقدار های year , month , weeks , days , hours , minutes , seconds تحول بدهید.

توصیه می‌شود برای فایل‌هایی که آپدیت کمتری در آنها شکل می‌گیرد مدت زمان بیشتر و برای فایل‌هایی که آپدیت بیشتری در آنها شکل می‌گیرد مدت زمان کمتری را در نظر بگیرید.